Spis deg glad! 7

Fyste på noen nøtter sent i går kveld, så dagens første måltid ble middag ca kl 15.00

MIDDAG:

Stekt makrell med salat

2 makrellfileter naturell, vendt i en blanding av hvetemel/salt/hvitløkpepper/tørket dill

stekes gyllen på begge sider i litt olivenolje

Salat:

hodesalat og bladspinat

noen piccolotomater

slangeagurk

2ss rømme

saften av 1/2 sitron

1 ts honning

sitron som garnityr

MELLOMMÅLTID:

1 mainepe pent oppskåret i skiver, pyntet med urter og spiselige blomster (oregano, basillikun og blomkarse).

Urter, krydder og også fargerike spiselige blomster, er proppfulle av antioksidanter og andre sunstanser med en rekke helsebringende egenskaper. Jeg er så heldig å ha byhage, så jeg dyrker de fleste urter selv, helt økologisk.

DEN SUNNE HANDLEKURVEN:

Hvis man først og fremst er opptatt av å gå ned i vekt, skal man være litt forsiktig med frukt (1 om dagen), siden mange frukter inneholder mye sukker. Disse første 14 dagene av mitt kostholdsendringsprosjekt er jeg imidlertid mer opptatt av å spise Sunt heller enn å gå så mye ned i vekt.

FRUKTSALAT:

Honningmelon-mango-papaya. To ulike slag pære- eple-banan. Clementin-granateple og druer. Laget en stor porsjon, som står klar i kjøleskapet om jeg blir sugen på noe godt før natta.

KVELDSMÅLTID:

Biolayoghurt naturell med blåbær, et dryss økologiske havregryn og et lite sitronverbenaskudd fra hagen. Biola inneholder blant annet bakteriekulturer som er sunne for magen.

0

Skriv en ny kommentar